Illuminating i Ultimate Gray – Kolory roku 2021 według PANTONE®

Ogłoszenie Koloru Roku 2021

Jak co roku w pierwszej połowie grudnia poznajemy kolor nadchodzącego roku według PANTONE. Znamy już kolor roku 2021! Tym razem niespodzianka – na podium ex aequo stanęły dwa kolory! PANTONE 17-5104 Ultimate Gray + PANTONE 13-0647 Illuminating to zgrany duet, którego misją jest wprowadzenie dobrego nastroju i poczucia stabilizacji. Po tym dziwnym i niełatwym roku, gdzie wkradła się niepewność, zwątpienie, lęk o przyszłość i przygnębienie, to całkiem ciekawa propozycja. Te dwa skrajnie różne i niezależne kolory idealnie odzwierciedlają wzajemną współpracę i fantastycznie uzupełniają się. Napawają optymizmem.

PANTONE 17-5104 Ultimate Gray – szary – symbolizuje solidność i niezawodność oraz PANTONE 13-0647  Illuminating – żółty – radosny, ciepły, rozświetlający, symbolizujący energię słoneczną.

Źródło: materiały prasowe Pantone

Gdyby tak zastanowić się głębiej nad sensem przekazu zawartego w obu kolorach, można śmiało stwierdzić, że dużą rolę tym razem odegrała psychologia. W mijającym roku świat pogrążył się w smutku. Emocje sięgnęły zenitu i nie koniecznie są to emocje pozytywne. Żeby wyjść z tego marazmu, potrzebna jest siła, hart ducha, wiara w powrót do normalności i nadzieja na lepsze jutro.

Takie solidne fundamenty, stabilność i podstawę do rozwoju reprezentuje właśnie szary. Żółty zaś jest odzwierciedleniem szczęścia, optymizmu, radości, energii i sił witalnych. To obietnica samych pozytywnych emocji, ciepła i miłych doznań. Regeneracji i inspiracji. Żółty stymuluje, wyraża pewność siebie i wzmacnia poczucie własnej wartości. 

Żółty to kolor podstawowy. Ponieważ ja w przypadki nie wierzę, tegoroczny wybór interpretuję jako powrót do korzeni, do podstaw. Bo jak inaczej można stworzyć coś dobrego i stabilnego, nie zaczynając od początku…? 

Źródło: materiały prasowe Pantone

Ultimate Gray i Illuminating we wnętrzach…

Nie wiem czy wiecie, ale kolor to jeden z silniejszych bodźców, na które reaguje człowiek. Kolorów używamy, gdy chcemy wyeksponować swoje cechy, zasygnalizować uczucia lub po prostu wyrazić siebie.

We wnętrzach kolor szary to idealne tło do dodatków i dekoracji. To taka czysta karta, którą możemy zapełnić dowolną kolorystyką. Jak zwykle ograniczać nas może jedynie nasza wyobraźnia. Żółty natomiast dodaje wnętrzom pazura, wprowadza nowoczesny styl, no i pobudza do działania. 

Połączenie obu kolorów nabiera nowego charakteru i tworzy ponadczasowe wnętrza. Dobrze też odnajdą się w gabinecie lub kocie do pracy, czy nauki, bowiem żółty sprzyja  skupieniu i dyscyplinie umysłu, a szary zadba o równowagę. 

Oba kolory świetnie się wpisują też w Home Staging, ponieważ idealnie trafiają w gusta wielu odbiorców. Tajemną wiedzą oraz żelazną zasadą jest jedynie umiejętność wykorzystania ich w odpowiednich proporcjach.

Źródło: materiały prasowe IKEA

…i w reklamie

Psychologia koloru ma ogromny wpływ na nasze reakcje w wielu dziedzinach. I tak wpływa na nasze decyzje zakupowe, prowadzi do wzrostu sprzedaży itp.
Żółty to kolor, który stymuluje i pobudza do działania, dlatego też często wykorzystywany jest w marketingu i reklamach.

Pisząc ten artykuł, przyszły mi właśnie na myśl marki z żółtym kolorem w logo, z których produktów lub usług korzystam na codzień w pracy. Między innymi należą do nich Nikon, IKEA czy InPost. No dobra, przyznaję się bez bicia – kilka razy zdarzyło się, że zapomniałam kanapek i zbawienny McDonald’s zawsze jakoś tak był w pobliżu 😉

A właśnie, jak często wykorzystujecie do szybkich notatek w pracy czy w domu słynne karteczki Post it? Myśleliście pewnie, że to przypadek, że są żółte…? 😉 

Źródło: materiały prasowe Pantone

PANTONE COLOR INSTITUTE

Od ponad 20 lat Pantone Color Institute jest jedną z najważniejszych, jak nie najważniejszą organizacją zajmującą się wyznaczaniem trendów kolorystycznych. Ma ona duży wpływ na rozwój produktów oraz decyzje zakupowe w wielu branżach, między innymi we wzornictwie przemysłowym, czy w opakowaniach i projektach graficznych, ale przede wszystkim w modzie oraz w aranżacji wnętrz, meblach czy dekoracjach.

Żeby dokonać takiego wyboru, eksperci od kolorów w Pantone Color Institute co roku przeczesują świat w poszukiwaniu nowych wpływów kolorów w wielu różnych dziedzinach. Nowe technologie, przemysł rozrywkowy i produkcje filmowe, sztuka i nowi artyści, moda, wszelkiego rodzaju dziedziny projektowania, popularne kierunki podróży, a także nowe style życia, czy  warunki społeczno-ekonomiczne. To bardzo złożony proces wymagający przemyślanej analizy trendów.

Poprzez sezonowe prognozy owych trendów, psychologię kolorów i doradztwo w tym zakresie, Pantone Color Institute współpracuje z globalnymi markami, aby skutecznie wykorzystać moc, psychologię i emocje koloru w strategii projektowania. Doradza firmom w zakresie identyfikacji wizualnej produktu i marki, dla których kolorystyka ma wbrew pozorom ogromne znaczenie. 

Źródło:Cztery Strefy

Podsumowując tegoroczny wybór kolorów na 2021 rok, ja jestem na tak. Jestem spragniona nowych doznań, poczucia szczęścia i radości. Potrzebuję, tak samo jak Wy, energii i poczucia stabilizacji. Jestem optymistycznie nastawiona na to co przyniesie kolejny rok i z przyjemnością wykorzystam szaro-żółty duet we wnętrzach. 

Niech moc będzie z Nami! 😉

Źródło: materiały prasowe KUBOTA

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *